lördag 7 februari 2009

Nytt i vinstället



Nu har jag äntligen lyckats investera lite. So here it goes.

Först blev det kaliforniska Ravenswood, som jag fortfarande inte lyckats smaka på, trots funderingar sedan i somras. Så var även fallet med Basilisk och tack och lov att jag slutligen köpte det, säger jag bara. Det dracks upp igårkväll och jag föll som en sten. Tungt, men fantastiskt. 85:- små kronor för en riktigt härlig australiensisk shiraz-mix som jag utan tvekan tänker smaka fler gånger.

Mera Australien i form av Brown Brothers, sydafrikanskt á la (limited release) Anura och så spanska Lat42, som jag inte hört något annat än gott om. Verkligt bra rioja för 79:- går inte av för hackor, minsann. Cypressen åkte åter ner i korgen, men sedan blev det lite vitt också, bland annat franska Petit Chablis.

Inga kommentarer: